
Nastavnički smjer sveučilišnog diplomskog studija fizike može se upisati nakon završetka prijediplomskog studija Fizika ili srodnog studija uz polaganje razlikovnih ispita, a traje četiri semestra odnosno dvije akademske godine. Polaganjem svih ispita i obranom diplomskog rada stječe se 120 ECTS bodova i zvanje sveučilišni magistar/sveučilišna magistra edukacije fizike.
Nastavnički smjer studentima nudi nadogradnju osnovnih fizičkih koncepata usvojenih na prijediplomskom studiju Fizika, uključuje neophodne pedagoške i metodičke kompetencije te praksu u osnovnim i srednjim školama.
120 ECTS bodova
Akademska titula: sveučilišni/a magistar/magistra edukacije fizike (univ. mag. educ. phys.)
Prethodno obrazovanje: nakon stjecanja zvanja prvostupnika na prijediplomskom studiju Fizika ili na nekom srodnom studiju uz polaganje eventualnih razlikovnih ispita
Trajanje studija: 4 semestra (2 akademske godine)
RED PREDAVANJA 2025/26 - sveučilišni diplomski studij FIZIKA, smjer: NASTAVNIČKI
| predmet | ETCS |
| Didaktika | 3 |
| Eksperimentalne metode moderne fizike | 6 |
| Fizika čvrstog stanja | 6 |
| Napredna kvantna fizika | 6 |
| Povijest klasične fizike | 3 |
| Psihologija odgoja i obrazovanja I | 3 |
| Izborni predmeti: upisuje se minimalno 11 ECTS bodova izbornih predmeta za 1. i 2. semestar (bodovi se mogu kombinirati iz oba semestra). |
| predmet | ETCS |
| 3D printanje | 6 |
| Biofizika | 6 |
| Elektronika I | 5 |
| Fizika mora I | 5 |
| Kvantno računanje | 6 |
| Meteorologija I | 5 |
| Moderna spektroskopija | 6 |
| Praktikum iz moderne fizike | 3 |
| predmet | ETCS |
| Metodika nastave fizike I | 6 |
| Nuklearna fizika | 6 |
| Pedagogija | 3 |
| Povijest moderne fizike | 3 |
| Primjena statistike u istraživanju obrazovanja | 3 |
| Psihologija odgoja i obrazovanja II | 3 |
| Stručno-pedagoška praksa | 1 |
| Izborni predmeti: upisuje se minimalno 11 ECTS bodova izbornih predmeta za 1. i 2. semestar (bodovi se mogu kombinirati iz oba semestra). |
| predmet | ETCS |
| Elektronika II | 5 |
| Fizika elementarnih čestica I | 6 |
| Izvannastavne i izvanškolske aktivnosti | 2 |
| Metodologija istraživanja u prirodnim znanostima | 4 |
| Obnovljivi izvori energije | 2 |
| Osnove astronomije i astrofizike | 3 |
| Poučavanje učenika s posebnim potrebama | 2 |
| Pozitivna psihologija | 2 |
| Stohastičke simulacije u klasičnoj i kvantnoj fizici | 6 |
| Uvod u atomsku i molekularnu fiziku | 6 |
| Znanstvena komunikacija | 2 |
| predmet | ETCS |
| Metodika nastave fizike II | 6 |
| Metodologija istraživanja u obrazovanju | 3 |
| Sociologija odgoja i obrazovanja | 2 |
| Izborni predmeti: upisuje se ukupno iz svih izbornih grupa na studiju najmanje 32 ECTS, od čega najmanje 12 ECTS pedagoških predmeta. |
| predmet | ETCS |
| DHZ izborni | |
| Kineziološka aktivnost, fitness i zdravlje | 2 |
| Napredni modeli nastave | 2 |
| Pedagogija adolescencije | 2 |
| Pedagogija slobodnog vremena | 2 |
| Strategija rada s darovitim učenicima | 2 |
| Sustavi E - učenja | 5 |
| Upravljanje razredom | 2 |
| Ostali izborni | |
| 3D printanje | 6 |
| Biofizika | 6 |
| Fizika mora I | 5 |
| Kvantno računanje | 6 |
| Meteorologija I | 5 |
| Moderna spektroskopija | 6 |
| Praktikum iz osnova elektronike | 3 |
| Prvi koraci u istraživanju fizike | 3 |
| Teorija relativnosti | 6 |
| Uvod u supravodljivost | 3 |
| predmet | ETCS |
| Diplomski rad | 18 |
| Metodika nastave fizike III | 6 |
| Seminar iz metodike fizike s nastavnom praksom | 4 |
| Izborni predmeti: ukupno iz svih izbornih grupa na studiju najmanje 32 ECTS, od čega najmanje 12 ECTS pedagoških predmeta. |
| predmet | ETCS |
| Izvannastavne i izvanškolske aktivnosti | 2 |
| Kognitivna psihologija | 2 |
| Komunikacijske vještine | 2 |
| Nasilje među djecom | 2 |
| Poučavanje učenika s posebnim potrebama | 2 |
| Pozitivna psihologija | 2 |
| Znanstvena komunikacija | 2 |
| predmet | |
| predmet | |
Studentima su tijekom studiranja dostupne izdašne državne STEM stipendije za nastavničke studije, budući da je ovo zanimanje izrazito deficitarno. Sveučilišni magistar/sveučilišna magistra edukacije fizike lako i brzo nalaze posao te se uglavnom se zapošljavaju se u srednjim i osnovnim školama. Dodatno, nerijetko se zapošljavaju i znanstveno-nastavnim institucijama s obzirom na široki spektar kompetencija koji studij pruža.
doc. dr. sc. Lucija Krce